23 de maig 2006

Paret lluminosa al Cosmocaixa

Vaig aprofitar aquest cap de setmana passada per anar al Cosmocaixa (l'entrada era de franc perquè fa poc li van concedir el Premi Europeu del Museu de l'Any) i revisitar les instal·lacions.

Ja havia mencionat uns dies enrera que volia visitar l'exposició temporal Paisatges Neuronals, que al final no va ser res de l'altre món, per cert. Tot i amb això, la visita no va ser inútil, perquè tot d'una, davant dels meus ulls, va aparèixer una cosa que em va interessar més que unes fotos de trossos de cervell:



Porto la tira de temps intentar trobar-li una lògica fàcil a l'espectre electromagnètic per tal que se'm quedi grabat. Quina millor manera que un graffiti il·lustratiu de les longituds d'ona i dels colors!

Nota: Fixeu-vos en la zona visible de l'espectre (entre UV i IR)


Aquí es veu amb més detall la zona d'energies baixes (i longituds d'ona altes):




I sense flash (Quin detall...):




També hi havia una exposició sobre Einstein, que venia presentada per aquest ninot de cera, que feia força "yuyu":




1 comentaris:

Anonymous Anònim va dir...

Què fort!!
Quan vaig veure aquella paret jo també em vaig quedar bocabadada.
Em vaig estar una bona estona admirant tots els detalls. Em va semblar una bona unió entre art (estètica) i ciències.
Crec que la gent pensarà que som una mica estranys, no creus?
M'agrada saber que hi ha gent que li impressionen les mateixes coses que a mi.
Per cert, quan vaig veure l'Einstein em vaig espantar bastant, perquè pensava que era real. Està molt ben fet.
Fins una altra, achtur

28 de maig, 2006 12:52  

Publica un comentari a l'entrada

<< Pàgina principal